Dec 12, 2013

Two Three Nine

Halluuuuu :D

" Kesabaran yang disertai iman kepada Allah membawa kemenangan "
- Nabi Idris a.s -


Guess what? Tadi breakfast kat luar kat Kuala Selangor then daftar untuk datang kursus 6 jam. And and and, aku balik rumah lama aku. Hihihi :D Rumah lama aku kat Taman Wawasan. Haihhh,lama gilaaa aku tak balik rumah lama kat rumah tu. Family aku yg lain selalu balik rumah lama. kemas and bersih bersih kan sikit. aku ni dah berapa tahun tak pergi sebab aku sekolah. Pape pun, banyak mengimbau kembali memori kat situ. Kat rumah lama aku ni banyak encyclopedia, so bawak balik sikit yang aku nak baca je la. Saw our family picture time my adik, Izzah still a baby. Keciknya aku dulu :D Then naik atas. pergi kat rak buku. nak ambik certain storybooks. Yelahh, cuti nak buat apa selain online and baca buku je lah. since i was small aku suka baca storybooks. any genre pun. baca je. lagi banyak membaca, lagi banyak ilmu en ? Heeeeeee :) entah kenapa aku tergerak hati nak tengok semua album kat rak tu. Hahaha, so sweet my mom and dad. gambar di zaman percintaan mereka and gambar bersama abang aku sebagai anak sulung. besar bebenor and sangatlahhhhhh comel. Hahaha :D tengok gambar masa kitaorang bertiga ; abang, wani and me masa kecik kecik. so cute kitaorang. jumpa gambar aku time 2 tahun. bulat siakkkk mata aku nak dibandingkan dengan aku sekarang, SEPET -,-" hahaha :D adik aku ingat dia, rupanya aku. Hahahaha :D Kalau korang tengok pun tak percaya itu aku. kulit cerah kemain, sekarang GELAP ! XD then, i entered my room. Awwhhhh, kinda miss it! :') buka almari nampaklah buku buku sekolah agama aku dlu. alaaa, buku time sekolah rendah lahhh. rindunya nak belajar kat sekolah agama. Hahahaa :D Favourite subject dulu, subjek Al Quran, Hafazan, Tajwid, Tauhid and Fiqah. Tu la subjek yang aku suka. Last2 time PSRA subjek yang Mumtaz just Al Quran, Hafazan and Tajwid je XD Yang lain semua Jaid Jiddan. Ehhh, aku sekolah dua sesi lah. Pagi aku pergi sekolah kebangsaan. Petang pergi sekolah agama. Dah la rumah yang aku tinggal sekarang dekat je dengan dua dua sekolah and tadika aku dulu. banyak dah berubah. cikgu pun dah rama pencen. kadang kadang tu terserempak juga dengan ustazah sekolah agama. Hihihi :) Banyak kenangan aku imbau balik. then, tunggu ayah basuh kereta klasiknya which he called that car, Ferrari :D Wanna know what, my dad bought me a car untuk aku practice lepas aku dpt lesen P aku :D meowmeow :3 Yeay! aku tak kesah kereta pape. Ayah belikan kereta kancil. Ayah tengah hntr bengkel untuk modify. Hahhaha, my dad loves to modify the cars. kerete lama yang buruk pun boleh jadi lawa macam kereta baru :) aku ni memang jenis tak kesah pape. belasah je semua benda. sabtu ni dh kursus untuk 6 jam punya. Ya Allah, lamanya. Dah la takde peneman. Kawan lama pun semua budak lelaki. malu lahhh nak tegur. macam apa pulak aku tegur dulu en ? takpelah, try to make new friends lah katanya :D hari tu selamba badak aku tanya orang. dh la tak kenal. Biasalah aku, selmba je. aku banyak kat luar pun aku tak kisah apa org nak cakap. suka hati aku la kan nak makan apa. Hahaha :D aku ni jenis yang tak boleh tengok food tak habis sebab bagi aku ia sangatlah membazir. selalu ingatkan pada diri sendiri, PEMBAZIRAN ITU ADALAH AMALAN SYAITAN :) kannn? Actually aku rasa sangatlah bosan duduk rumah. penatlahhhh bela lemak. ehh mana ada! aku exercise okayyy :P semalam aku dance hardcore siakkk. berpeluh gila! Aku buat tarian zapin and tarian tradisional yang lain yg pernah aku buat time kt SSP dulu. Hahaha :D dance modern ofc la aku buat. aku suka buat step suka hati aku. but aku suka gila dance step yang very energetic. Nak tau cmne dulu aku boleh trun 4 kg ? sebab aku banyak sangat dance and busy ping pong. lepas tu cmpur busy dengan cheerleading. awhhhh, kinda miss to do all that things :'(  dah lama gila aku tak main ping pong. rindu pulak time latihan pusat untuk peringkat negeri. diaorang semua cakap aku main ping pong macam nak dance. siottt betul. Hahaha :D Then busy dengan tarian juga at the same time untuk persembahan time FRSIS. hmmm, time busy busy dengan FRSIS lahh i got to know with Azam, my ex-boyfriend. he fell on me for the first time he saw me. LOVE AT THE FIRST SIGHT lahhh  katanyaaa :P tapi, kitaorang dah tak couple dah.Kitaorang couple on 4th of April and clashed on 17th of September. sekejap je kan ? Ada laa sebab sebab nya. but short to say. couple dengan Azam is paling bahagia bagi aku :) Aku taktau la. Aku sayang dia sangat sangat. until now, susah untuk aku lupakan dia. aku tau dia minat kat orang lain dah. hari tu time MAJAKA dia datang gak. dia bg aku cardigan. SAIZ S! kurus sangat ke aku ni ? Walaupun aku rasa dia lah paling bahagia, but dia juga buat aku menderita. menderita dengan sakit hati yang teramat sangat. honestly la, dia memang baik. tak boleh nak dinafikan. selalu visit aku, bawak chatime favourite aku. aku rasa macam dah lama couple dengan dia. dia selalu buat surprise kat aku. aku ingat lagi time MAC dia tetiba datang. time tu lah ramai member batch aku nampak dia. memang tak dinafikan, dia memang handsome tapi pendek sikit daripada aku :D entah la, suddenly i miss him. Haishhhh, dina lupakan dia. stop it ! time MAJAKA hari tu aku marah dia. mana taknya, paksa paksa aku nk get back. no wayyyyy! sebab hanya seorang lelaki before this, AKU TAK PERNAH PERCAYA PADA PELUANG KEDUA DALAM CINTA! aku memang tak suka orang paksa paksa aku. aku memang tak pandang mata dia. and for the first time aku tengking lelaki. memang aku rasa bersalah gak marah dia. seriouslyy, aku ni sangatlah jarang nak marah orang esp lelaki. esoknya, aku minta maaf kat dia. tapi sumpah la aku nak tergelak gak time tu sebab aku rasa macam duduk dalam drama melayu pulak XD mana taknya, pujuk pujuk aku sampai cakap " saya tak kisah apapun terjadi saya nak awak. saya suka awak. takde orang lain yang boleh ganti tempat awak." gaya dia ckp memang ikhlas tapi entah kenapa at that time hati aku ni sangatlah keras. ego . Hahaha. okay okay sudah. tak nak imbau kisah cinta aku yang dulu LIFE MUST MOVE ON :) hidup aku hidup aku. hidup dia hidup dia. dah 3 bulan kitaorg clashed. And yet, i have a crush now. same age like me :) Mana boleh bagitau siapa kat sini :) Hahahaha, kbye.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.