Jan 10, 2014

Two Nine Seven

Heyy guys :)

i don't know why.
today  i feel like to express my feelings, my opinion on

POLITICS!

entah la, baca surat khabar, dengar berita everyday,
sometimes rasa sedih dengan Malaysia sekarang.

yelah, yang pembangkang dok sibuk bangkang itu ini.
ni nak cerita. hari tu ada la otw nak shopping ke Subang so mesti akan lalu,
apa tah nama jalan tu. hihi.
i know ni mesti kerja side pembangkang.
nak salahkan BN sebab barang naik.
lepastu buat banner besar2.

i think kan, cara camtu, SANGATLAH TIDAK MATANG BAGI ORANG DEWASA.
pernah terfikir tak apa pandangan if ada pelancong luar tentang banner2 cmtu?

saya tak side mana. pembangkang mahupun kerajaan.
saya tau saya masih belum cukup matang nak tegur tapi tak salahkan nak tegur.
nak tegur tak pernah kira umur right?
siapa cakap orang muda tak boleh tegur yang tua? who said that?

kalau nak jadi pemimpin, kena dengar semua pendapat dan nasihat dari semua pihak.tak kira umur, warna kulit, bangsa dan agama :)

cuba kita ingatkan balik sejarah2 negara. tak ke harmoni ketika itu.
i really love to learn sejarah that's why saya bercakap sebegini.
saya hanya ingin menyuarakan pandangan saya tentang Malaysia yang saya sangat cintai.

cuba la bekerjasama antara pembangkang dan kerajaaa.
jangan asyik nak salahkan orang lain. sampai bila Malaysia nak maju?

SAMPAI BILA?!?!?!

nak kena tunggu zaman penjajahan balik baru nak sedar semua?

waktu tu, dah tak guna.

seriously, saya sayang sangat Malaysia.
tolonglahhh.tolong tegur benda yang sepatutnya.

sekarangkan saya tengok, parti2 yang ada kat Malaysia ni bukannya nak membangunkan lagi Malaysia,
mereka hanya mahu kuasa memiliki Malaysia.

bila dah dapat, buat kerja macam tuttt.

entah la. sometimes i'm wondering,

MANA MALAYSIA YANG DAHULUNYA MERDEKA?

sekrang ni rakyat seperti tidak merdeka.
fahami maksud merdeka sedalam dalamnya.
tak semestinya merdeka tu maksudnya bebas dr penjajah!

Mendalami maksud MERDEKA dari semua aspek.

satu je saya takut pada masa akan datang is

ZAMAN PENJAJAHAN AKAN BERULANG.
nauzubillahiminzalik la kan.

kalau boleh tak nak la.i love malaysia so much with all my heart :*

btw, today i read newspaper.
Tun Dr.Mahathir said that ISA should be diwujudkan balik :)
saya setuju sangat sangat.

sebab apa tau, since ISA dimansuhkan,
macam2 dah berlaku di Malaysia.

rakyat bertindak ikut sesuka hati.malah kadang2 sampai melibatkan agama.
Haihhh, ni la manusia zaman sekarang.
no i mean, nila rakyat Malaysia sekarang.

agaknya kan, jika Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak, Tun Hussein Onn, Dato' Onn Jaafar especially hidup lagi, tengok keadaan Malaysia sekarang, mesti mereka semua akan sedih.

mesti mereka rasa sia sia sahaja perjuangan mereka selama ini mempertahankan Malaysia dengan mengekalkan perpaduan dalam  kalangan rakyat yang berbilang kaum,bangsa dan agama.

ingat lagi perjuangan Tun Abdul Razak, dalam mendamaikan rakyat dalam rusuhan kaum pada 13 Mei 1969. time tu, moment yang paling menakutkan bagi saya.

ni sebab saya dah tengok Tanda Putera. seriously, that movie bagus ditontonkan.at least, people nowaday got to know everything about history of Malaysia  in the past :)

so that's all.

Kbye :*

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.